Stillingsopslag: Viceberedskabsdirektør/Souschef i Nordvestjyllands Brandvæsen I/S

Vi vil være Danmarks bedste brandvæsen. Det vil vi blive ved at udvikle kvaliteten af vores kerneopgave, samt tiltrække og udvikle yderligere opgaver. Til dette mangler vi dig, da vores nuværende viceberedskabsdirektør har valgt at prøve kræfter med nye opgaver udenfor beredskabet.

Som viceberedskabsdirektør indgår du i den overordnede ledelse af selskabet. Nordvestjyllands Brandvæsen er et fælleskommunalt selskab, der dækker kommunerne Lemvig, Holstebro, Skive og Struer. Selskabet blev etableret 1. januar 2016, men vi har ikke lagt os endeligt fast på en ny organisationsopbygning, da vi ønsker at inddrage vores nye viceberedskabsdirektør i denne proces.

Din vigtigste rolle bliver at være sparringspartner for beredskabsdirektøren og sammen med ham, løse de ledelsesmæssige opgaver. Vi er en lille organisation og det betyder, at du selv kan være med til at præge og tilrettelægge dine opgaver og hermed definere din plads i organisationen. En lille organisation betyder også, at du selv i en vis udstrækning skal indgå i det daglige arbejde med brandsyn, sagsbehandling, undervisning etc.

Hvad brænder du for?
En af dine opgaver bliver at fungere som ansvarlig for myndighedsafdelingen. Her får du det faglige ansvar for brandsyn, brandteknisk byggesagsbehandling, forebyggelse etc.

Hvis du også brænder for den operative side af beredskabets arbejde, kan en mulighed være, at du får det faglige ansvar for det område og vil fungere som leder for lederne på vores brandstationer, og/eller du kan blive kontraktholder på vores samarbejde med Falck, som dækker otte brandstationer.

Der er ingen krav til bopæl, men hvis du bor i vores dækningsområde, vil der være mulighed for at indgå i indsatsledelsen.

Vi tilbyder

  • En spændende og alsidig arbejdsplads med en flad ledelsesstruktur
  • Gode og engagerede kollegaer, hvor vi i fællesskab skaber og udvikler et fantastisk arbejdsmiljø med et højt fagligt niveau, samtidig med smil og godt humør i hverdagen

Vi forventer, at du

  • Har en akademisk uddannelse som fx konstruktør, ingeniør eller lignende – gerne suppleret med relevant brandteknisk uddannelse
  • Har lyst til at udvikle dig ledelsesmæssigt i en lille organisation, hvor du vil få fingrene i mange forskelligartede opgaver

Du sidder måske lige nu som beredskabsinspektør, afdelingsleder eller lignende i et beredskab. Du kan også være byggesagsbehandler i en kommune, brandrådgiver i det private eller måske noget helt tredje. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra et beredskab og har en relevant lederuddannelse.

Du skal have kørekort, en ren straffeattest, og du skal kunne opnå sikkerhedsgodkendelse til minimum HEM.

Vi er i dag ni medarbejdere i vores administration – din nye arbejdsplads – på adressen: Fælledvej 17, 7600 Struer. Det vil i et vist omfang være muligt at arbejde hjemmefra.

Løn- og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst og principperne for lokal løn med baggrund i funktioner, kvalifikationer og relevant erfaring.
Tiltrædelse den 1. oktober 2021 eller efter aftale.

Samtaler
Vi forventer at holde 1. og 2. samtaler i juli/august afhængig af ferie.
Vi vil anvende test/opgaveløsning i forbindelse med ansættelsesforløbet.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte beredskabsdirektør Claus Bo Nielsen på telefon 2374 4523 eller vores nuværende viceberedskabsdirektør Lars Erik Møller Leth på 2285 3976.

Ansøgningsfrist
Frist for ansøgning er 18. juli 2021. Stillingen skal søges digitalt via Skive kommune, der fungerer som administrationskommune for selskabet. Link til ansøgning finder du her.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning